ثبت وب سایت          تبلیغات          RSS          درباره ما          تماس با ما
امروز شنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۶

خواص کدو تنبل,خواص کدو تنبل در بارداری,از خواص کدو تنبل چه می دانید؟

کدو تنبل دارای بسیاری از مواد مغذی متراکم است به این معنی که مملو از ویتامین ها و مواد معدنی، اما کم کالری است. بسیاری از راه های خلاقانه برای گنجانیدن کدو به رژیم غذایی از جمله ( انواع دسر، سوپ، سالاد، نوشیدنی و حتی به عنوان یک جایگزین برای کره ) وجود دارد.
یک چهارم فنجان دانه کدو تنبل دارای نیمی از مقدار توصیه شده روزانه منیزیم است که در طیف گسترده ای از توابع حیاتی مهم فیزیولوژیکی، از جمله ایجاد ATP ( آدنوزین تری فسفات )، شرکت سنتز RNA و DNA، پمپاژ قلب، مناسب استخوان و دندان، آرامش عروق خونی و عملکرد مناسب روده موثر است. دانه کدو منبع غنی از روی ( یک اونس شامل بیش از 2 میلی گرم از این ماده معدنی مفید ) است که به ایمنی، رشد و تقسیم سلول، خواب، خلق و خوی، سلامت چشم و پوست و عملکرد جنسی مرد کمک می کند.

خواص کدو تنبل,خواص کدو تنبل در بارداری,از خواص کدو تنبل چه می دانید؟


با توجه به بانک اطلاعاتی غذایی ملی USDA، یک فنجان کدو تنبل پخته شده، آب پز، خشک، بدون نمک حاوی 49 کالری، 1.76 گرم پروتئین 0.17 گرم چربی، 0 گرم کلسترول و 12 گرم کربوهیدرات ( از جمله 2.7 گرم فیبر و 5.1 گرم قند ) می باشد.
مصرف یک فنجان پخته شده، کدو تنبل کنسرو شده بیش از 100 درصد نیاز روزانه شما به ویتامین آ، 20٪ از مقدار مورد نیاز روزانه به ویتامین سی، 10٪ یا بیشتر برای ویتامین E، ریبوفلاوین، پتاسیم، مس و منگنز و حداقل 5 ٪ برای تیامین، B-6، فولات، اسید پانتوتنیک، نیاسین، آهن، منیزیم و فسفر را فراهم می کند. استفاده از کدو تنبل تازه بیشترین منافع سلامتی را دارد اما کدو کنسرو شده نیز انتخاب خوبی است.


خواص درمانی مصرف کدو تنبل
مصرف میوه و سبزیجات، مدت طولانی است که با کاهش خطر ابتلا به بسیاری از شرایط پزشکی مرتبط با شیوه زندگی مرتبط است. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که افزایش مصرف غذاهای گیاهی مثل کدو باعث کاهش خطر ابتلا به چاقی و مرگ و میر کلی، دیابت، بیماری قلبی و ترویج سلامت مو، افزایش انرژی و کاهش وزن کلی می شود. کدو تنبل یکی از بهترین منابع شناخته شده از بتا کاروتن، یک آنتی اکسیدان قوی شناخته شده که به میوه ها و سبزیجات رنگ نارنجی می دهد و در بدن به ویتامین A تبدیل می شود. غذاهای مصرفی غنی از بتاکاروتن ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد، و از بدن در برابر آسم و بیماری های قلبی، پیری و انحطاط محافظت می کند.

کدو تنبل از پوست محافظت می کند

قدرت رادیکال های آزاد خنثی از کاروتنوئیدها در کدو تنبل ممکن است از سلول های سرطانی جلوگیری کند همچنین می تواند در نگه داشتن پوست بدون چروک کمک کند.


تخمه کدو تنبل می تواند خلق و خوی شما را افزایش دهد

دانه کدو تنبل غنی از اسیدهای آمینه تریپتوفان است کارشناسان معتقدند ابن اسید آمینه در تولید سروتونین نقش دارد، که سبب افزایش خلق و خوی شما می گردد .

خواص کدو تنبل,خواص کدو تنبل در بارداری,از خواص کدو تنبل چه می دانید؟


کدو تنبل و فشار خون

خوردن کدو برای قلب خوب است محتوای فیبر، پتاسیم و ویتامین C در کدو همه از سلامت قلب پشتیبانی می کند. مصرف پتاسیم کافی سبب کاهش مصرف سدیم و برای درمان فشار خون بالا مهم است. سایر غذاهای دارای پتاسیم بالا عبارتند از ( طالبی، آناناس، گوجه فرنگی، پرتقال، اسفناج و موز ) است. افزایش مصرف پتاسیم نیز با کاهش خطر سکته مغزی، محافظت در برابر از دست دادن توده عضلانی، حفظ تراکم استخوان و کاهش سنگ کلیه همراه است.
سرطان - تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی غنی از بتاکاروتن نقش موثری در سرطان پروستات دارد با توجه به مطالعه انجام شده توسط دانشگاه هاروارد به ریاست صحت عامه، نیز نشان داده شده است که بتا کاروتن ارتباط معکوس با توسعه سرطان روده بزرگ دارد.


سلامتی چشم

آنتی اکسیدان های ویتامین C، ویتامین E و بتا کاروتن ( موجود در کدو تنبل ) از سلامت چشم حمایت و از آسیب های دژنراتیو چشم جلوگیری می کند.
همچنین نشان داده شده است مصرف بالاتر همه میوه ها ( 3 وعده یا بیشتر در روز ) به کاهش خطر جلوگیری از پیشرفت های دژنراسیون ماکولا مربوط به سن می شود.


کدو تنبل و باروری

بر اساس انتشارات سلامت دانشکده پزشکی هاروارد برای زنان در سن باروری، مصرف آهن اغلب از منابع گیاهی مانند ( اسفناج، لوبیا، کدو تنبل، گوجه فرنگی و چغندر ) برای تقویت قدرت باروری موثر است. مصرف ویتامین A در کدو به عنوان بتاکاروتن در بدن به ویتامین A تبدیل می شود و نیز در طول بارداری و شیردهی برای سنتز هورمون ها ضروری است.

تقویت ایمنی بدن

غذاهای گیاهی مانند کدو تنبل دارای ویتامین C و بتا کاروتن بالا هستند و به علت ترکیب قدرتمند مواد مغذی سبب افزایش ایمنی می شود.

خواص کدو تنبل,خواص کدو تنبل در بارداری,از خواص کدو تنبل چه می دانید؟

کدو تنبل به از دست دادن وزن کمک می کند

کدو تنبل یک منبع دارای فیبر است اما با سه گرم در یک فنجان و تنها 49 کالری، می تواند به شما در حفظ احساس سیری برای مدت طولانی کمک کند. یک رژیم غذایی غنی از فیبر به نظر می رسد برای کمک به مردم درغذا خوردن کمتر موثر باشد یک مطالعه در سال 2009 نشان داد که افرادی که یک سیب کامل قبل از ناهار ( فیبر در پوست است ) خوردند کالری کمتری در طول غذا خوردن بدست آوردند.


تخمه کدو تنبل می تواند به قلب شما کمک کند

آجیل و دانه ها، تخم کدو تنبل، به طور طبیعی غنی از مواد شیمیایی گیاهی خاص به نام فیتوسترولها هستند که در مطالعات نشان داده شده است در کاهش LDL یا کلسترول بد موثر است.


کدو تنبل می تواند بعد از یک تمرین سخت کمک نماید

همیشه از موز به عنوان جایگاه انرژی طبیعت تبلیغ می شود ولی یک فنجان کدو تنبل پخته شده بیش از 564 و یک موز 422 میلی گرم پتاسیم دارد پتاسیم اضافی به حفظ تعادل بدن در الکترولیت ها پس از ورزش سنگین کمی کمک می کند و عملکرد عضلات را در بهترین حالت خود نگه می دارد.


دانه کدو تنبل خواص ضد دیابت دارد

مطالعات حیوانی نشان می دهد که دانه کدو تنبل ممکن است تنظیم انسولین را بهبود و به جلوگیری از عوارض دیابت، با کاهش استرس اکسیداتیو، کمک کند.

خواص کدو تنبل,خواص کدو تنبل در بارداری,از خواص کدو تنبل چه می دانید؟


روغن دانه کدو تنبل در کاهش علائم بعد از یائسگی موثر است

روغن دانه کدو تنبل غنی از فیتواستروژن طبیعی است و مطالعات نشان می دهد که ممکن است سبب افزایش قابل توجهی در HDL کلسترول خوب همراه با کاهش فشار خون، گرگرفتگی، سردرد، درد مفاصل و سایر علائم یائسگی در زنان یائسه شود.


روغن دانه کدو تنبل اثر ضد التهاب دارد

روغن دانه کدو تنبل اثرات ضد التهابی دارد یک مطالعه حیوانی اثر ضد التهابی دارو را در درمان آرتریت، بدون عوارض جانبی، ثابت کرده است.


استفاده غذایی از کدو تنبل
 کدو تنبل در انواع ( دسر، سوپ، سالاد، نوشیدنی و حتی به عنوان یک جایگزین برای کره ) استفاده می شود.
از پوره کدو تنبل و یا کدو تنبل کنسرو شده به جای روغن یا کره استفاده کنید.
یک خوراک  لذت بخش سریع با ماست شکلات کدو تنبل با ترکیب ( ماست یونانی، پوره کدو تنبل و یا کدو تنبل کنسرو شده، عسل، دارچین و پودر کاکائو) تهیه کنید. و مصرف نمایید.


کدوتنبل خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد
کدوتنبل تقریباً به اندازه‌ی هویج حاوی کاروتنوئید است. این ترکیبات آنتی‌اکسیدانی برای مقابله با سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی یا آفتاب‌سوختگی موثرند. نتایج پژوهش‌های اپیدمیولوژیک نشان می‌دهد رابطه‌ای بین مصرف سبزیجات سرشار از کاروتنوئیدها و کاهش سرطان به ویژه سرطان پروستات، سینه و کولون وجود دارد.

علاوه بر این کریپتوگزانتین و آلفا کاروتن دو نوع دیگر از این کاروتنوئیدها هستند که قادرند از رشد و تکثیر سلول‌های سرطان‌زا جلوگیری کنند. به نظر می‌رسد که مصرف کاروتنوئیدهای غذایی خیلی بهتر از مصرف مکمل است. توصیه می‌کنیم مصرف مواد غذایی نارنجی را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید.

کدوتنبل برای مقابله با پیری چشم‌ها
کدوتنبل حاوی لوتئین و زآگزانتین است. این دو رنگدانه‌ی کاروتنوئیدی برای سلامت چشم‌ها مفیدند. این رنگدانه‌ها مانند فیلتری در برابر نور آبی اشعه‌های خورشیدی عمل می‌کنند که برای سلامتی سلول‌های شبکیه مضر هستند. در سال 2001 یک گروه از محققان فلوریدا ثابت کردند افرادی که میزان این دو رنگدانه‌ی بدنشان زیاد است 82 درصد کمتر در معرض ابتلا به دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری قرار می‌گیرند. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد مصرف زیاد لوتئین و زآگزانتین چه از طریق مصرف مواد غذایی سرشار از این رنگدانه چه از طریق مصرف مکمل‌ها میزان این دو رنگدانه‌ی شبکیه را بالا می‌برد.
 
 

خواص کدو تنبل,خواص کدو تنبل در بارداری,از خواص کدو تنبل چه می دانید؟

کدوتنبل و قند خون
سال پیش محققان آمریکایی به این نتیجه رسیدند که عصاره‌ی کدوتنبل می‌تواند به کاهش قند خون حیوانات و انسان کمک کند. اثرات مثبت کدو به کاروتنوئیدها و برخی از پُلی‌ساکاریدهای آن مربوط می‌شود. البته واقعیت این است که کدوتنبل می‌تواند به طور جزیی قند خون را بالا ببرد که در این مورد هم جای نگرانی نیست.

کدوتنبل برای تقویت سیستم ایمنی بدن و ریه‌ها
محققان آمریکایی بررسی‌های گسترده‌ای روی بتاکاروتن انجام داده و به این نتیجه رسیدند علاوه بر این که این ترکیبات خواص آنتی‌اکسیدانی دارند بلکه می‌توانند به عملکرد برخی از سلول‌های سیستم ایمنی بدن کمک کنند. برای همین هم باعث تقویت این سیستم می‌شوند.

اگر سیگار می‌کشید نیز می‌توانید به خواص مفید کدوتنبل اعتماد کنید. به خاطر اینکه ترکیبات آنتی‌اکسیدانی آن به سلامت ریه‌ها خدمت زیادی می‌کنند. توجه داشته باشید که برای سیگاری‌ها مصرف بتاکاروتن موجود در مواد غذایی مفید می‌باشد و این افراد باید از مصرف مکمل بتاکاروتن بپرهیزند. به خاطر اینکه این مکمل‌ها خطر ابتلا به سرطان را در این افراد بالا می‌برد.

هنگامی که زنان یا مردان شروع به از دست دادن موهای خود می‌کنند ممکن است به انواع داروهای شیمیایی رجوع کرده و درمان خود در آن‌ها جستو کنند. بهتر است قبل از مصرف این نوع داروها خوردن تخم کدو را هم امتحان کنید.
تخم کدو حاوی روغن چرب با اسید‌لینولئیک و اسید‌اولئیک است که هر دوی آنها برای جلوگیری از ابتلا به سرطان بسیار مفید هستند.
تخم کدو منبع بسیار غنی از ویتامین ب 6 ، ویتامین A و C است. این دانه، غنی از مواد مفید دیگری همانند کلسیم، آهن،روی و منیزیم است.
برای افرادی‌ که دارای ریزش مو هستند این ماده غذایی مفید است چرا که اسید آمینه‌های منحصر به فردی دارد که جلوی ریزش مو را می‌گیرد.

از علل ریزش مو ، می‌توان بهداشت ضعیف و یا بیماری طولانی مدت ، ژنتیک ، استرس و عدم تعادل هورمونی را نام برد. همچنین کمبود مواد غذایی مهم در رژیم غذایی نیز می‌تواند ریزش مو را تسریع بخشد.
روغنی که در دانه‌های تخم کدو تنبل وجود دارد می‌تواند کمبود این مواد در برنامه غذایی را جبران کرده و در پیشگیری از ریزش مو کمک شایانی داشته باشد.
خوردن تعداد انگشت شماری از تخم کدو در طول روز کافی است، اما اگر شما به دنبال تنوع بیشتری هستید می توانید روغن آن را به سالاد خود اضافه کنید یا کمی از آن را به سوپ مورد علاقه خود بیفزایید.
اگر انتظار دارید بلافاصله موهای‌تان رشد کند باید بگویم که در اشتباه هستید.
صبر کلید حل این مشکل است. در فاصله زمانی بین سه ماه تا یک سال به نتیجه مورد نظر خود می‌توانید برسید.

منبع: نیازنگار

مطالب مرتبط

موارد مرتبط

نظرات

کد امنیتی
فرصت نگار
فرصت نگار

اشتراک در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه نیازنگار می توانید روزانه خبرهای روز را در ایمیل خود مشاهده کنید

دیگران می خوانند

    وقتی حاج آقا «بهاره رهنما» را سورپرایز کرد/عکس
    وقتی حاج آقا «بهاره رهنما» را سورپرایز کرد/عکس